lørdag 11. juni 2016

Oppskrift på heklet smokkeholder

Jeg har laget nye smokkeholdere, ment som tilleggsgaver til babyshower.

Denne gangen ble det 3 forskjellige design i heklet utgave.

Det første finner du oppskrift på her: 




Det andre laget jeg selv i samme design som armbåndene med vifter. Se her for oppskrift. Istedet for å lage en løkke i enden startet jeg imidlertid med vifter direkte. Når jeg kom halvveis lagde jeg en løkke med 30lm. Deretter jobbet jeg meg ned igjen andre siden, og festet viftene til klipsen med 5 fm, og en kjm tilbake i 3.stav fra nålen. 



Til sist lagde jeg en enkel blomst og sydde fast mellom de 5fm og viften.
Se oppskrift her. (Jeg brukte den oppskrift til blomst 1)


Det tredje lagde jeg på følgende måte:



Runde 1: 6fm om klipsen. Runde 2-5: 1lm, deretter 1fm i hver fm. Runde 6: 1lm, 1fm i de to første fm, 2lm, 1fm i de to siste fm. Runde 7-9: 1fm i hver fm. Gjenta runde 6-9 til du har oppnådd ønsket lengde, fest tråden. 

Lag så en fm rundt klipsen igjen og lag piqoter ( 4lm, 1st i 4.lm fra nålen, 1fm i tredje maske fra forrige fm.) langs kanten til du kommer opp til 3.fm på kortsiden. Her hekler du 30lm og fester med en fm i 4.fm på kortsiden. Fortsett med piqoter ned langsiden og fest med 1fm i klipsen. 

Finn deretter et sløyfebånd som passer i hullene du har laget, tre dette dobbelt og knyt en liten sløyfe nederst.

Lykke til:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...