tirsdag 24. mai 2016

Heklede armbånd


På vei hjem fra hytta sist helg ble jeg rastløs i bilen, men med dårlig dekning uten oppskrifter måtte jeg finne på noe fra grunn av.

Det resulterte i disse tre armbåndene:


Heklede armbånd


Det første er heklet med bare luftmasker. Hekle med lm. så mange omganger du ønsker tilpasset håndleddet på din egen arm, fest tråden med en kjedemaske slik at du får en løkke som er stor nok til den knappen du ønsker å bruke. Sy fast knapp i motsatt ende.


Heklet armbånd av luftmasker

Det andre er heklet med vifter. 

Jeg heklet 50lm og satt en fastmaske i den 11.masken Heklet deretter 6 vifter som følger * 6 st i 3.lm fra nålen, deretter 1fm i 3.lm fra nålen* Når du kommer til enden er det 3 masker igjen. Hekle da 12st i den siste masken. Hekle tilbake på samme måte 6 vifter. St. og fm. i samme masker som på motsatt side. 
Hekle til slutt 25st rundt løkken i enden. Sy fast en knapp som passer hullet i løkken i den siste viften.

Heklet armbånd av vifter

Det tredje er heklet på følgende vis. 

Hekle 51lm. Hekle 1fm i 2.maske fra nålen og deretter i de neste 11 lm. Hekle deretter 36lm, hekle 12fm i de siste 12 lm. Snu med en lm og gjenta samme tilbake. Gjenta til ønsket bredde.


Heklet bredt armbånd

Du trenger to knapphull på denne. De lager du ved å erstatte 5-7 av fm på to av radene med lm. Jeg laget tolv rader, med knapphull på 4. og 9. rad.

Bakside heklearmbånd nr3


Jeg har en tavle på Pinterest med masse nydelige heklesmykker som jeg håper å få tid til å teste snart så det kommer garantert mer smykker, armbånd og øredobber utover. På tide å skjemme seg selv vekk litt også synes dere ikke?


Nå kan sommeren bare komme :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...