fredag 29. juli 2016

Sy bamse med rangle

Denne skilpadden lagde jeg for første gang for noen måneder siden, men da glemte jeg å vise dere hvordan den lages. Nå er den laget i ny versjon til lillegull.

Skilpaddebamse

Denne bamsen har ingen oppskrift. Jeg har klippet ut bitene på øyemål etter et bilde jeg fant på nettet. 

Først klippet jeg opp følgende deler: 

2 biter til kroppen
8 biter til ben
2 biter til hode
1 runding til skallet
ca 12-15 biter sløyfebånd
2 blå rundinger til øyne
2 sorte rundinger til øyne


Før jeg startet sammensying av bitene festet jeg vlisofix på øynene og sydde dem på ene hodebiten med tette små sikksakksting. Vær litt nøye med å treffe kanten så blir det pent.

Så strøk jeg inn en kant rundt skjellet og la dette vrang mot rette oppå overkroppen. Jeg la passende mengde silkebånd dobbelt rundt kanten, festet dem med nål og sydde disse delene fast til hverandre.

Så sydde jeg bena og hodet rett mot rett sammen, vrengte dem og strøk dem. I hodet valgte jeg å fylle i litt vatt.

Deretter la jeg underkroppen rett mot rett mot overkroppen. Jeg plasserte bena og hodet med rettsiden ut, inn mellom lagene og festet dem med nåler. Pass godt på å brette inn sløyfebåndene fra skjellet slik at de ikke blir sydd fast mellom lagene her. 

Til sist festet jeg et lite sløyfebånd som hale bakerst på samme måte og sydde rundt. La det være igjen en åpning på ca 4-5 cm for å vrenge bamsen.

Nå kan du vrenge den og stryke ned sømmene. Fyll den med vatt og putt inni en rasleboks før du syr igjen den resterende åpningen for hånd. 

Slik så den andre skilpadden ut:


Spent på om veslejenta faller for denne, det skulle iallefall ikke mangle på farger og lyd ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...